regeringsprogrammer for fragtfirma

Du har talt med din bankmand, måske taget et kursus i grundlæggende fragtfirma og afkrydset alle felterne, der fremhæver, at du er klar til at tage din virksomhed til det næste niveau. Det er tid til at opbygge en fragtfirmaplan.

En fragtfirmaplan er et dokument, der hjælper dig med at vurdere de potentielle fordele og risici for din virksomhed, når du sælger internationalt. Det definerer klart det marked, du vil målrette mod, dine specifikke salgsmål og den overordnede tilgang, du vil tage for at nå disse mål.

Dokumentet behøver ikke være langt – et par sider er tilstrækkelige – men de oplysninger, det fanger, er ekstremt vigtige. Ikke kun vil det vejlede hele teamets indsats, det vil også tydeligt kommunikere din plan til folk uden for virksomheden, som du muligvis henvender dig til for at få hjælp undervejs.

For eksempel, hvis du håber på at få finansiering fra din bank eller anvende et af Canadas mange regeringsprogrammer for fragtfirma, er en god fragtfirmaplan et must. Det giver dig troværdighed og demonstrerer dit engagement og behørig omhu.

Se hvordan du kommer igennem fragtfirmabranchen

Mens din fragtfirmaplan indeholder en række oplysninger om finansiering, marketing, logistik, konkurrence og mere, skal din første overvejelse være at identificere det målmarked, du mener, giver dig den bedste chance for at få succes. Hvordan ved du, hvilket land der passer til regningen? Der kan være mange indikatorer. For eksempel kan du have modtaget en masse forespørgsler om dine produkter fra et bestemt land, eller du kan allerede allerede sælge indirekte til et specifikt internationalt marked gennem en partner.

Efter min oplevelse, selvom du måske tror, at fragtfirma til flere lande giver en større chance for succes, er det bedst at fokusere på et land oprindeligt og gøre det godt. Selv et firma, der var så enormt vellykket som Apple, tog denne fremgangsmåde, da det begyndte at sælge deres første smartphone i 2007. Enheden blev oprindeligt frigivet i USA, og først efter flere måneder med stærkt salg rullede teknologigiganten den ud til forskellige lande i Europa, Asien og videre.

Når dit målmarked er identificeret, er det tid til at lære så meget du kan om det. Hvad er de vigtigste økonomiske indikatorer og risici? Er der efterspørgsel efter dine produkter og tjenester der? Hvis ja, opnår dine konkurrenter allerede succes der?

Sådan er et godt fragtfirmafirma

EDC er en værdifuld ressource til information og assistance. I vores landrisikekvartaler leverer EDC-handelseksperter dybdegående handelsprofiler til mere end 100 lande over hele kloden, herunder en risikovurdering for hvert land og EDC’s holdning til at fragtfirmaere der. EDC leverer også en global fragtfirmaprognose, som hjælper dig med at vurdere muligheder internationalt inden for specifikke sektorer. Og lad os ikke glemme vores webinarer, som også er tilgængelige efter behov.

Andre vigtige oplysninger, der skal dækkes i din fragtfirmaplan inkluderer:

Produkter: Fylder mine produkter eller tjenester et behov på målmarkedet? Er der behov for ændringer?

Prissætning: Hvor meget koster det at få mine produkter på markedet? Hvad er min prisstrategi?

Marketing og forfremmelse: Er der brug for markedsføring og forfremmelse for at forbedre mit websted? Hvilke taktikker skal jeg bruge for at skabe opmærksomhed? Er der begivenheder, som jeg burde være med på målmarkedet?

Finansiel kapacitet: Hvor mange penge skal jeg forpligte mig til at opfylde mine fragtfirmamål? Hvilke kilder til fragtfirmafinansiering er tilgængelige?

Produktionskapacitet: Har min virksomhed kapacitet til at imødekomme efterspørgslen på mit målmarked? Hvor meget koster det at producere yderligere produkter til dette marked?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *